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© karl sigurd koschek

jattle, bam + poetry

so. 21/05/2017, 19:00
pfarrsaal währing, gentzgasse 22-24

eintritt frei, spenden willkommen

auf basis von speziell für die teilnehmende mixed-abeled gruppe entwickelten scores werden an den improvisationsabenden sowohl künstlerische wie thematische spannungsbögen behandelt.
die choreographischen figuren, die in den improvisationen entstehen, können dadurch im direkt anschließenden diskursraum weiter vertieft und auf ihre künstlerische wie gesellschaftliche relevanz überprüft werden.
ein dichter, eine dichterin. musiker_innen. tänzer_innen. und der zufall verkleidet als würfel. ein format, das wörter, musik und tanz zu einer geschichte verbindet.
jattle, bam & poetry versucht ohne feste formen und ohne vorhersehbare bewegungen auszukommen.

musik: angelika hagen (violine) | andreas schreiber (violine) | michael bruckner (gitarre/percussion)
tanz: anita besler | christian eichinger | lau lukkarila | georg nógel | vera rosner
x-faktor: ?
poetry: fräulein hahnkamper
das publikum spielt wie immer die rolle die früher die nadel am tonarm des plattenspielers spielte, sie nimmt ab, wählt, verstärkt. und zwischen den menschen wird aus den bruchstücken der erfahrung ein ziemlich cooler abend. guten abend ungewissheit, willkommen homo ludens.
konzeption: christine schatz | vera rosner | frans tormer



die veranstaltung ist geprägt von der kraft der improvisation der persönlichkeiten, die getanzt haben und tanzen werden, inhaltlich dem text von steve paxton verbunden:
contact improvisation offers a form of improvisation to everyone, their abilities tailored to their dancing duet by the choices they make. with danceability, alito alessi put this idea to work with people with disabilities – any disabilities – and discovered that it works, and it erases the assumed distinction between able/disabled. looking around, i see that this distinction is used almost everywhere: in language, in education, in government. it is the common assumption, and so becomes the common attitude, the common thing for children to learn, to grow up holding, and eventually, to design and legislate with, as they mature. it is like a toxic cloud hovering around the fact of disability.
toxic? how would assignment into a separate and somehow inferior social status affect you? cloud? always in the shadow, in society’s estimation.
danceability has the power to lift this cloud. using the art of dance, the art of the body, it begins with the facts of the body – the facts of anybody/mind – and slowly, gently, shows the partners in a dance how to find common ground. an event occurs which can only occur with the participation of these two people, an invention which assumes the opposite of what is normally assumed, and which is a path to healing the divisions we find everywhere installed – the normal ‚default’ setting – in our environments, in our minds, in our hearts.
danceability is a kind of healing, not to ’heal’ the disabled, but to heal the able and disabled at once, in one forum. for a time, the separation is dissolved. for our minds, the separation can no longer have unquestioned power over our thinking. for our hearts, a connection is forged between creative partners. try it. you will be moved.
steve paxton - mad brook farm, vt - 16 april 2011

anmeldung zum stück (bitte 15 min. vor beginn kommen)

© Marina Pepaj
© Marina Pepaj
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